• 021-44455435
  • بخش فروش 09352256422

تعمیر پی ال سی

تعمیر پی ال سی

آموزش تعمیر پی ال سی

از دستگاه پی ال سی برای ذخیره یک دنباله از دستورات استفاده می‌شود. این دستگاه برای سیستم‌های خودکار از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همین امر سبب شده تا پی ال سی به نیازی مهم برای صنعتگران تبدیل شده و تعمیر آن از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی روش تعمیر پی ال سی بپردازیم.

چرا پی ال سی خراب می شود؟

در پاسخ به پرسش دلایل خراب شدن پی ال سی چیست. باید بگوییم که این دلایل در موارد زیر خلاصه می‌شوند.
انتخاب اشتباه مدل و نوع PLC
سیم‌بندی و عدم دقت در اتصال کابل‌های ورودی و خروجی
نصب اشتباه روی تابلو برق
برنامه‌نویسی اشتباه و عدم درست وارد کردن کدهای دستوری
نوسانات برق شبکه
عدم استفاده از تجهیزات محافظتی برای تابلو برق سیستم
روش عیب یابی و تعمیر پی ال سی
برای عیب یابی پی ال سی باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.
تست خود: در این مرحله پی ال سی سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کاوش ورودی: در صورتی که مشکل از قسمت قبل نبود، پی ال سی تمام ورودی‌ها و مقدارشان را ذخیره خواهد کرد.
کاوش منطقی: پی ال سی با استفاده از ورودی‌ها، برنامه‌های منطقی را پیاده‌سازی کرده و خروجی‌ها را بروزرسانی می‌کند.
کاوش خروجی: پس از انجام مرحله قبل، پی ال سی مقادیر موقت خروجی را از حافظه دریافت خواهد کرد.

تعمیر پردازشگر plc

پردازشگر در دستگاه PLC از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که به عنوان یکی از بخش‌های اصلی آن، شناخته می‌شود. عملیات پردازش و کنترل اصلی برنامه‌های سیستم بر عهده این قطعه بوده و نیاز و هدف کنترلی کاربر، نقشی اساسی در انتخاب آن دارد. به طور طبیعی، پردازشگر با گذشت زمان دچار ضعف و خرابی شده و باید برای سرویس یا تعمیر آن، اقدام کرد. اگر سی پی یو دستگاه پی ال سی دچار مشکل شود. نشانگرهای تشخیصی آن، در حافظه یا ارتباطات مشکلی را نشان خواهند داد. در صورت روشن بودن یکی از این نشانگرها، سی پی یو قابل تعمیر نبوده و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

تعمیر ماژول های ورودی و خروجی

کارت‌های ورودی و خروجی دستگاه پی ال سی به دو صورت آنالوگ و دیجیتالی خواهند بود. از طریق این ماژول‌ها، دستگاه می‌تواند با دنیای بیرون ارتباط برقرار کند. خرابی سیم‌کشی ورودی و خروجی بین دستگاه‌ها و ماژول‌های میدانی، خود را به صورت کار کردن کنترلر در حالت RUN و کار نکردن خروجی مطابق برنامه‌ریزی، نشان می‌دهد. اگر ماژول ورودی قادر نباشد تا سیگنال ورودی را به خوبی به ولتاژ سطح منطق مورد نیاز ماژول پردازنده، تبدیل نماید. ضروری است تا برای تعویض ماژول اقدام کنید. مشکلاتی نظیر نادرست بودن یا نبودن ولتاژ، منبع تغذیه، سیم‌کشی یا دستگاه خروجی، هم نیاز به جایگزین کردن ماژول خواهند داشت.

سخن پایانی

تعمیر پی ال سی را می‌توان کاری ظریف و حساس دانست .که از عهده افراد مبتدی بر نمی‌آید. در صورت بروز هر گونه مشکل برای این دستگاه، توصیه می‌کنیم. که تعمیر آن را به افرادی حرفه‌ای در مراکز معتبر بسپارید. آیا پیش از این‌ تجربه تعمیر دستگاه پی ال سی را دارید؟ لطفاً تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.