• 021-44455435
  • بخش فروش 09352256422

تعمیر اینورتر اینونس INOVANCE

تعمیر اینورتر اینونس INOVANCE

تعمیرات اینورتر اینونس INOVANCE

این محصول توسط یکی از شرکت‌های کشور چین طراحی و تولید شده است. که در ایران نمایندگی فعال دارد. اینورتر دستگاهی است که سرعت موتور Ac سه فاز را کنترل می‌نماید. بدون اینکه در میزان قدرت موتور و گشتاور آن تغییری ایجاد کند.
در واقع به دلیل اینکه اینورترها وظیفه تبدیل برق AC به DC را برعهده دارند. به نوعی می‌توان گفت که جزئی از درایو هستند و نیز با توجه به کاربردشان، دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند. همچنین جالب است بدانید که اینورتر هیچ قطعه متحرکی ندارد. از میان اینورترهای موجود در بازار اینورتر اینونس، یکی از بهترین‌هاست.

چگونگی تعمیر اینورتر اینونس INOVANCE

اینورتر یک قطعه مهم در خط تولید همه کارخانه‌های صنعتی است و در صورت خراب شدن. برای تعمیر احتیاج به داشتن اطلاعات فنی الکترونیکی و افراد مجرب و متخصص دارد. پس در صورتی که با خرابی این قطعه مواجه شدید برای تعمیر آن باید دستگاه را به افرادی ماهر که دارای دانش الکتریکی بالایی هستند. تحویل دهید؛ زیرا در صورتی که بدون تخصص و تجربه تعمیر قسمتی از درایو را انجام دهد. باعث خرابی سایر قطعات اینورتر و نیز بردهای الکترونیکی دیگر شود. به گونه‌ای که دیگر صدمه وارد شده قابل‌تعمیر نباشد. پس اگر تخصص ندارید به هیچ‌وجه جهت تعمیر دستگاه اینورتر اقدام نکنید.
نکاتی که تا هنگام اعزام دستگاه اینورتر به کارگاه تعمیر خوب است انجام شود.
در صورتی که هیچ گونه تخصصی در تعمیرات اینورتر اینونس ندارید. اما باز هم جهت جلوگیری از صدمه بیشتر به اینورتر تا زمان رساندن آن به تعمیرگاه می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

تعمیر دستگاه

در درجه اول باید به توان واری که به درایو متصل می‌شود. توجه کنید؛ چرا که یک عامل مهم برای حفاظت از دستگاه اینورتر اینونس این مورد است. پس دقت کنید که درایو مورد نظر را متناسب با کاربری و توان موتور انتخاب نمایید. ضمناً زمانی که موتور یا نمایشگر اینورتر خاموش شد. برق ورودی دستگاه اینورتر آ قطع نمایید.
مهم اینجاست که قبل از انجام اقدامات ضروری در قسمت قدرت. نباید به هیچ‌وجه اینورتر را به برق متصل کنید؛ زیرا اگر اتصال و کوتاهی در بخش قدرت باشد و از طرفی شما اینورتر را برق‌دار نمایید. احتمال بروز حادثه برایتان وجود دارد. یا اینکه ممکن است اینورتر و سایر تجهیزات دچار صدمه جدی شوند. پس کاملاً مراقب باشید. در گام بعد، موتور و درایور را از هم جدا کنید. و با فرد متخصصی که در رابطه با خطاهای پارامتری درایوها اطلاعات کافی دارد، تماس گرفته و خطاهای موجود در نمایشگر را برای او بخوانید. تا به شما مشاوره‌های لازم را بدهد.

خطاهای اینورتر اینونس

برای تعمیر اینورتر اینونسINOVANCEدر ابتدا علت فالت‌های مهم این درایو را بررسی می‌نماییم. یک نمونه از اینورتر تعمیر شده را بررسی می‌کنیم.
این خطاها عبارتند از:
اضافه جریان
اضافه ولتاژ
افت ولتاژ
اضافه بار
قطعی فاز ورودی
قطعی فاز خروجی
اکنون به عنوان مثال، اینورتر اینونس زیر را بررسی می‌کنیم:
اینورتر مدل MD380
توان:15KW
عیوب اعلام شده: ظاهراً ورودی درایو دچار سوختگی شده است.

گزارش و نحوه تعمیر

بعد از اینکه درایو را باز و بررسی کردیم، معلوم شد که ورودی آن سالم است و فقط مقاومت شارژ آن دچار سوختگی شده است که دلیل آن نیز عمل نکردن رله بود؛ زیرا دچار کهنگی و فرسودگی شده بود. لذا رله و مقاومت شارژ عوض شد و مجدداً درایو تست شد.

نتیجه‌گیری

همانطور که در مقاله به آن اشاره کردیم، اینونس یک شرکت معتبر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی است که محصولات خود را در سراسر جهان عرضه می‌کند؛ همچنین این شرکت با صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تعهد به نیازهای اساسی مشتریان، برای خود اعتبار زیادی را کسب کرده است. در ایران نیز اینورترهای اینونس با مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که مورد استفاده کارخانه‌ها قرار می‌گیرند. ممکن است گاهی این محصولات دچار ایراد شوند که احتیاج به تعمیر دارند، لذا برای تعمیر آن باید به افراد متخصص مراجعه نمود و در صورت نداشتن تجربه و تخصص کافی، به هیچ‌وجه خودمان اقدام به تعمیر اینورتر اینونس INOVANCE نکنیم؛ چون ممکن است صدمات بیشتری را به دستگاه وارد نماییم.
سؤالات متداول
وظیفه اصلی اینورتر چیست؟تبدیل برق AC بهDC
انواع اینورترها کدام اند؟اینورترهای تک فاز و اینورترهای سه فاز

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.