• 021-44455435
  • بخش فروش 09352256422

تعمیر اینوت INVT

تعمیر اینوت INVT

تعمیرات اینوت INVT

قبل از پرداختن به موضوع تعمیر اینوت INVT ابتدا به معرفی اینورتر می‌پردازیم. اینورتر را می‌توان به عنوان یک مبدل نام برد که ولتاژهایی که توسط تقویت‌کننده به آن می‌رسد را به ولتاژهای دلخواه تبدیل می‌کند.
اینورترهای اینوت نیز یکی از محصولات برق صنعتی است که توسط ولتاژهای متعدد و معینی کار می‌کند. اینورتر اینوت نیز همانند هر محصول دیگری ممکن است دچار خرابی و یا ایجاد مشکل در عملکرد آن شود؛ بنابراین بهتر است اطلاعات مفیدی از تعمیر اینوت INVT در اختیار داشته باشید. برای کسب این اطلاعات با ما همراه باشید.

آشنایی با اینورتر اینوت

ابتدا لازم است بدانید اینورترها دارای مدل‌های مختلفی هستند که اینونتر اینوت یکی از بهترین نمونه‌های این مبدل است و توانایی تغییر انواع ولتاژهای ورودی را دارد؛ همچنین این دستگاه کاربردهای فراوانی در صنایع متفاوتی همچون نساجی، پلاستیک، نفت، سیمان، چاپ، ماشین ابزار و… دارد. علاوه بر کاربردهای نام برده. اینورتر اینوت در تولید انواع سیم و کابل‌ها، کمپرسورها و بوستر انواع پمپ‌های صنعتی و ساختمانی نیز به کار می‌رود.

عیب یابی اینونتر اینوت

درایور اینوت نیز ممکن است در اثر استفاده نادرست یا مشکلات فنی خود دستگاه دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. اولین گام در تعمیر اینوت INVT اینوت، عیب یابی و توجه به اخطارهای آن است. در ادامه به بررسی رایج‌ترین خطاها می‌پردازیم که به روند تعمیر ما کمک می‌کند.

دقت نکردن به برچسب اینونتر اینوت:
روی درایورهای اینوت اطلاعاتی از نوع تک فاز و یا سه فاز بودن آن نوشته شده است و هرگونه رسیدن برق اشتباه به آن باعث بر هم ریختن عملکردقسمتهای ورودی دستگاه می‌شود.

نصب غیر صحیح خازن:
یکی از رایج‌ترین مشکلات اینورتر اینوت. تعویض نادرست خازن و صدمه زدن به آن است.

Igbt قسمت‌ بسیار حساسی هست که در اثر عواملی همچون حرارت زیاد، نبود تهویه مناسب، ضربه و.. دچار شکستگی و خرابی می‌شود.

چنان چه صفحه نمایش اینونترخراب شود، برای تعمیر اینوت INVT لازم است تمامی ولتاژهای ورودی به فازهای آن را چک و تعمیر کنید.

یکی از حساس‌ترین قسمت‌های دستگاه اینونتر اینوت، فیوزهای برق ورودی هستند که در اثر هرگونه خرابی نیازمند تعویض می‌باشند.

پس از بررسی شایع‌ترینعلت‌های خرابی اینونتر اینوت و راه‌های عیب یابی آن، به اهمیت تعمیر اینوت INVT پی می‌بریم؛ بنابراین بهتر است توسط افراد با تجربه و کاملاً متخصص انجام شود.

کارهای لازم در تعمیر اینوت INVT

در مسیر عیب یابی و تعمیر اینونتر اینوت لازم است ابتدا مواردی را چک کنید که این موارد عبارتند از:
چک کردن دیویدهای یکسو کننده
بررسی خروجی اینونتر
چک کردن خازنی که به بأسDS متصل است
بررسی منبع داخلی

علاوه بر موارد ذکر شده. شرایط دمایی که اینورتر در آن نگهداری می‌شود را می‌توان یک عامل مؤثر در جلوگیری از خراب شدن آن دانست. دمای استاندارد محیط باید در بین ۱۰_۴۰درجه سانتی گراد باشد؛ چرا که اینورتر به شرایط دمایی حساس بوده و باعث خرابی می‌شود.

شما با چک کردن موارد گفته شده می‌توانید با سرعت بیشتری از مشکل اینورتر با خبر شوید. سرعت عمل در تعمیر این مبدل الکتریکی علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر به سلامت دستگاه نیز کمک می‌کند.

جلوگیری از خرابی اینورتر

مسلماً شما هم می دانید تعمیر هر وسیله‌ای نیازمند صرف هزینه‌های گزافی است؛ از این رو بهتر است برای جلوگیری از این امر کارهایی که از خراب شدن اینورتر جلوگیری می‌کند را انجام دهید این کارها عبارتند از:
نگهداری اینونتر در دمای ۱۰_۴۰
پیشگیری از تداخل امواج الکترومغناطیس
جلوگیری از ریختن مواد به داخل اینورتر.  مانند آب، پودر، فیبر، پنبه و …
نصب اینورتر در محل‌های بدون لغزش یا کم لغزش
جلوگیری از ورود گاز خورنده به دستگاه
تمیز کرذن پایانه‌های اینونتر
بررسی فن دستگاه

چنان شما موارد گفته شده را به درستی رعایت کنید تا حد زیادی از هزینه‌های تعمیر اینورتر دور می‌مانید. شما می‌توانید هر چند وقت یک بار نیز این مبدل الکتریکی را از لحاظ ساختارهای داخلی و نحوی عملکرد نیز مورد تست و بررسی قرار دهید.

سخن آخر

اینورتر اینوت از مبدل‌های الکتریکی پر قدرتی است که در اثر استفاده نادرست یا سهل انگاری در شرایط نگهداری از آن ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. پیشنهاد ما به شما مراجعه به افراد کاربلد و کاملاً متخصص در تعمیر اینورتر می‌باشد؛ چرا که در صورت حرفه‌ای نبودن تعمیرکار امکان آسیب به بخش‌های دیگر اینورتر وجود دارد. جهت تعمیرات اینورتر اینوت می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و از خدمات ویژه ما برخوردار شوید.
مهرسام صنعت نمایندگی خرید و فروش و تعمیرات محصولات اینوت INVT
آموزش حرفه ای و اصولی کلیه محصولات اینوت INVT در تهران

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.