• 021-44455435
  • بخش فروش 09352256422

تعمیرات سروو موتور

تعمیرات سروو موتور

تعمیرات سروو موتور در تهران

سروو موتور به عنوان یکی از مهم‌ترین از وسیله‌های الکتریکی شناخته می‌شود. تمامی دستگاه‌های الکتریکی پس از استفاده و به مرور زمان دچار خرابی و استهلاک می‌گردند. بعضی دستگاه‌ها نیز به صورت ناگهانی دچار خرابی و مشکل می‌شوند. در ادامه قصد داریم اطلاعات لازم را در مورد سروو موتور به شما بدهیم. در ادامه همراه ما باشید.
سروو موتور چیست؟
این دستگاه نوعی الکترو موتور است که شامل تعدادی درایو می‌شود. الکتروموتور وظیفه گردش را دارد، که نقش مهم و اساسی است. بخش‌های داخل دستگاه دقت را سروو موتور می‌دهند. سروو موتورها (servo motor) در قسمت‌های مختلف صنعت کاربرد دارند. سرو موتورهای کوچک در رباتیک بیشترین نقش خود را ایفا می‌کنند. در صنعت برش و دستگاه های CNC نیز از سروو موتورها در ابعاد بزرگتر استفاده می‌شود.
کاربرد سروو موتور
این وسیله در انواع دستگاه‌های بزرگ صنعتی وجود دارد. از میان این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دستگاه‌های cnc
ماشین آلات نساجی
ماشین آلات چاپ
سینما ۵ بعدی و ۳ بعدی
دستگاه‌های تزریق پلاستیک
دستگاه های پزشکی
دستگاه‌های تولید قطعات الکترونیکی
تولید تجهیزات کوچک مگاترونیکی و قطعات رباتیک
تعمیر سروو موتور
برای تعمیر این دستگاه‌ها نیازمند تجهیزات پیشرفته و به‌روز هستید. در گام اول باید عیب‌یابی دستگاه انجام گیرد، تا بتوان دستگاه را به درستی تعمیر کرد. راه‌اندازی این دستگاه‌ها اهمیت بالایی دارد و یکی از دلایل خرابی رایج در آن راه‌اندازی اشتباه است. در صورت بروز هر گونه مشکل و خرابی، باید در گام اول دستگاه خاموش کرد و آن را به متخصص سپرد.
از جمله مواردی که منجر به خرابی در سروو موتورها می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دادن جریانی بالاتر از 1.5 برابر ماکسیمم جریان لحظه‌ای موتور دستگاه
بالاتر رفتن ولتاژ مدار اصلی از ماکسیمم مقدار مجاز
پایین‌تر رفتن ولتاژ مدار اصلی از مینمم مقدار مجاز (به طور کلی خروج ولتاژ از مقدار بازه تعیین شده، باعث بروز خرابی در دستگاه می‌گردد.)
بالا رفتن بار دستگاه و فشار وارد کردن به موتور و درایو
بروز مشکل در موتور و خطا در تعیین هماهنگی زاویه سه فاز
فشار وارد کردن به موتور و قرار دادن آن در سرعت بالاتر از حد معمول
تعمیر سروو موتور یا خرید مجدد آن؟
از جمله مهم‌ترین موارد که امروزه وجود دارد، مقرون به صرفه‌تر بودن و کاهش هزینه‌ها در تعمیر است. در هنگام عیب یابی، تست قایقی و اهمی سیم پیچ‌ها انجام می‌گیرد. این کار به دلیل تخمین عمر دستگاه صورت می‌پذیرد. مشکلات در آرمیچر نیز بررسی و رفع می‌شود. ماکزیمم گشتاور به وسیله تست KE انجام می‌گیرد. دستگاه تنظیم و کالیبره می‌شود و این کار بر اساس پارامترها و تنظیمات اولیه انجام می‌گیرد. دستگاه اندازه گیری این نقش را ایفا می‌کند. اصلاحات مکانیکی به صورت کامل در آن انجام می‌گیرد. این اصلاحات شامل مواردی چون طراحی و ساخت براکت و ساخت متعلقات ترمز مانند دیسک و لنت می‌شود. تست دوار که به عنوان یکی از مهم‌ترین بررسی‌ها است، در تعمیر انجام می‌گیرد. با انجام این تست، عمکلرد سروو موتور در بیشترین ظرفیت آن بررسی می‌گردد.
سخن پایانی
تا اینجا سعی داشتیم اطلاعات کافی و مورد نیاز را در زمینه تعمیر این دستگاه به شما بدهیم. تعمیر این دستگاه کاری تخصصی و حرفه‌ای است و نباید توسط افراد بدون تخصص انجام گیرد. پیدا کردن محل و دلیل خرابی یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه تعمیر سروو موتور است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.